Followers

19 Mart 2012 Pazartesi

Otomatik Portakal


Stanley Kubrick'in yönetmenliği yaptığı 1971 yapımı bir film. Geçenlerde, geç kalmışlıkla etrafımdakilerin aaaa inanmıyorum bu filmi izlememiş olamazsın demelerine dayanamayarak izlemedim, ayrıca daha Pulp Fiction'ı da izlemedim, hayırlısı.. Ehe..
Film, gelişmiş bir şehirde iyi ve kötünün ayırt edilemez olduğu bir zamanda geçiyor, ana karakterimiz Alex, şiddetle bütünleşmiş bir karakter. Ama neden bu hale geldi, ben filmden çıkarmadım, ailesi gayet iyi davranıyor, evi güzel, fakir değil - ama yine de suça, şiddete susamış küçük bir çetesi var Alex'in. Ama bu çete içinde kendisi diğerlerinden daha üstün, gerek entellektüel açısından gerekse seks. Ama konumuz Alex'in seksi şiddete yatkın çete lideri kahramanlığı değil, başına sonrasında gelenler. Ne olursa olsun, her şeyi kullanmayı başarabilmiş hükümet/devlet, Alex'in ruhsal durumunu düzeltmeyi -ki buna rehabilitasyon diyerek, doğal olanı yani iyi ve kötü arasındaki seçim hakkını elinden alarak- araç haline getirerek.

Bir kere izledim o yüzden çook fazla analiz edemedim ama bence bir çok sahnesi ve çekimi dışında en iyi anlatan Alex hapishaneye girdikten sonra rahibin ona söyledikleri, "iyilik yapma" seçiminin insanlara ait olması gerektiğini ve bu seçim olmadan iyiliğin "iyilik" olmadığından bahsetmişti, işte tamda film Alex'in seçim hakkının elinden alınıp filmin son vurucu sahnesinde nasıl -klişe deyiş geliyoor- bir piyon haline geldiğini vurguluyor.

şöylede bir şey buldum, filmin kamera arkası, pek eğlenilmiş çekilirken. http://www.bakiniz.com/bir-zamanlar-a-clockwork-orange-stanley-kubrick/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder