Followers

8 Nisan 2012 Pazar

Roaccutane - 4. ay


Roaccutane tedavimde dördüncü ayı bitirmeme 12 gün kaldı yani toplamda 108 gündür her gün 
40 mg alıyorum. Şimdiye kadar toplamda 432 mg roaccutane almışım. Üçüncü aya kadar olan süreci anlatmıştım. Bu ay daha farklı şeyler gördüm. Eskiden günde 4-5 saat yürüdüğümde yolan ve bi' yerleri ağrıyan ben 2-3 saat ayakta ders verdiğimde bile bel/sırt ve bacak ağrıları çekiyorum. O yüzden topuklu ayakkabı giymiyorum, kendimi rahat ettirecek bir ayakkabı aldım. İkinci ayımda banyoda kayıp düşmüştüm ve o zaman bile bu kadar fazla ağrımamıştı belim, işte o zamandan kalan içmediğim Muscoflex 8 mg Kapsül'ü içmeye başladım. Az da olsa rahat ettiriyor. Vizelere çalışmak için sürekli sandalye üstünde ve masada olduğumu düşünürsek çok canım yanıyor.

İkinci değişiklik ise burnumu sildiğimde kan gelmesi, bunun içinde şöyle bir çözüm buldum kulak pamukçuğu ile hamedan pomad alıp burnumun ulaşabildiği yerine kadar sürüyorum. Rahatlatıyor baya, çünkü diğer türlü burnumu ne silebiliyorum ne temizleyebiliyorum canım çok yanıyor. 

Üçüncü değişiklik ise az buçuk alkol aldığımda hatta çok yağlı yiyecekler yiyip kaolestrolüm çıktığında bile pek bir şey hissetmezdim ama geçen gün biraz bira ve şarap ile başım döndü bir ara kendime gelemedim bir de ağır yiyecekler yemiştim. O günden sonra beslenmeme çok dikkat etmeye başladım. Sebze ağırlıklı yiyecekler, hafif şeyler yiyorum. 
Dördüncü beni en üzen değişiklik ise saçımın feci halde dökülmesi. Ben normalde sampuanıma Bepanthen Ampülü kırarak saçlarımı yıkayan birisiydim ve bir duşta en fazla 3 tel dökülürdü. Şimdi ders çalışırken falan elimi ne zaman atsam ya da tokalarımı ne zaman çıkarsam en azından 10 tel falan dökülüyor. Bu durum beni çok rahatsız ediyor. Prospoektüsünde geçici saç dökülmesi diyor umarım geçiçidir. Ve bir de o kadar kurudu ki artık ne Sarıkız Conditioner ne de Nelly Buğday Özlü  Saç Maskesi açabiliyor saçımı.
Sabahları kahvaltı yaparken dudak ve ağız kenarlarım genelde çook çatlıyor ve bazen konuşmak bile istemiyorum. Dudaklarım için 6-7 tane nemlendirici kullanıyorum halbuki ama bu ay daha ağır görüyorum bu kuruma meselesini. Yüzüm içinde Bepanthen Krem kullanıyorum.
Doktorumun dediğine göre bu ay son tedavim olabilir, çünkü 2. ayda 3 sivilce, 3. ayda 1 sivilce çıktı yüzümde sırtımda ve omuzlarım da ise başlar başlamaz hiç sivilce çıkmadı. Umarım bu ay son olur ben de saç dökülmesi, burun kuruması, eklem ağrılarıdan ve yüzümün soyulmasından kurtulurum.

Sanıldığı kadar zor değil, ben cildim sivilceli iken yani ayda 4-5 kistik sivilce çıkarken her akşam Yıka,Tonikle,Nemlendir, Gözenek Sıkılaştırıcı sür, Haftada İki Maske Yap, Sabahları Güneş Kremi, Termal Su, Oksijenli Rahatlatıcı Su, Sivilce üzerine çay ağacı yağı, Sivilce Söndürücüler, Kızarıklık Gidericiler Sür gibi bir bakım uyguluyordum. O Yüzden bu süreç bana daha az bakım yapıyormuşum gibi geldi.

Ayrıca gözüm için güzel bir nemlendirici arıyorum hala bulamadım bulursam gözüm içinde kullanacağım, çünkü gözümüm ve göz çevresinin deli gibi kuruduğunu hissediyorum. Sigaralı ya da kuru bir ortamda gözlerim hiç olmadığı kadar yaşarıyor ve sanki batıyor gibi. O yüzden yapay göz yaşı ve göz çevrem için güzel bir nemlendirici alacağım. 

10 yorum:

  1. Canim, insallah kurtulursun yakinda! Benim doz´um her iki gün 10 g la basladi, yükseltilirse bendede böyle yan etkiler cikabilir mutlaka.
    Gözlerim icin bende göz damlasi aldim ama henüz hic kullanmadim, gözlerini ihmal etme cünki hastaliga dönüsebiliyormus. Ben böyle kücük sise degilde, bir kere kullanimlik göz damlasi aldim, sende cantana atabilirsin is yerinde falan kullanabilirsin öyle alirsan. Benimkini arastirip almistim iyimi diye, belki türkiyedede vardir: Berberil N Edo Göz damlasi, 1 ml de 0,5 mg Tetryzolinhydrochlorid varmis. Göz kremi olarakda Avene deneyebilirsin, beaute-test.com´da güzel yorumlar almis ve bende kullaniyorum memnunum. Veya Sebamed Q10 göz kremide fena degildi. Cok gecmis olsun simdiden : )

    YanıtlaSil
  2. Canım bende avene e öyle bir güven var büyük ki direkt dedim avene olacak bir de sen yazdın belki sebamed de alabilirim ama büyük ihtimal avene alırım bu ay onun da yorumlarını yazarım, ben de arkadaşımın göz damlasını kullandım o da lens için kullanıyor hemen eczanelere bakıp alayım bu hafta, ders çalışmak ve uykusuzdan daha kötü oldu üzülüyorum sivilceler gidiyor ama böyle etkilerini görüyoruz =(

    YanıtlaSil
  3. ben 4. ayın ortasındayım ama hala bende sivilce çıkıyor hiç birsey anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedavinizin suresine ve cildinize gore degisiklik gosteriyor bazen 8 aya kadar uzayabiliyor tedaviler, telaslanmayin, gecer umarim :)

      Sil
    2. aynen ya bende de acayip bi sivilce artışı oldu eskiden daha azdı :((

      Sil
    3. Ben dördüncü ayda bitirmiştim o yüzden bir şey diyemiyorum :)

      Sil
    4. Bende 4.ayımdayım dudaklarım çok kötü yara oldu sürekli nemlendiriciler kullanıyorum yine de kanıyor. yüzümde sadece kızarıklık var dışarı çıkınca daha da kızarıyor. sivilceler çıkmıyor artık yüzümde ama sırtıma vurmaya başladı çok kötü bir şekilde ağrı da veriyor :(((((

      Sil
  4. millet 4.ayından bahsediyor ben 9 a giricem kızarıklıklar hala yüzümde ama sivilce yok

    YanıtlaSil
  5. mrb benımde 5,5 ay oldu 40 mg kullanıyorum en bastan bu gune ama son 15 gundur topuk bacak bel agrım cok oluyor sızın tedavı bıtmiştır ılacı bırakınca hemen gecıyormu bu agrılar özellikle sabah uyanınca sankı sabaha kadar taş tasımısım gıbı belim ayaklarım bacaklarım agrıyor cok şiddetli:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bırakınca 1-2 ay sonra eser kalmamıştı benim ağrılarımda =)

      Sil