Followers

3 Mayıs 2012 Perşembe

Hayat Var (2008) - Reha Erdem


Hayat, babası ve yatalak dedesi ile birlikte, İstanbul Boğazı’na açılan bir dere ağzındaki ahşap bir evde yaşamaktadır. Babası ailenin hayatta kalmasını sağlamak için küçük teknesiyle bu sularda balıkçılık yaparken, bir taraftan da birtakım yasadışı işlere girip çıkar. 

Hayat bu zorlu, sert ve acımasız dünyaya doğmuştur ama yaşama sıkı sıkıya sarılır. Dünyadaki adaletsizliklere karşı cesaretini, dayanıklılığını ve umudunu yitirmez.

Korkuyorum Anne , Beş Vakit gibi filmlerin yönetmeni Reha Erdem'in son filmi Hayat Var, dram yüklü bir hikaye.

* Rahatsız bir film bu, insanı yoran, kendinden geçiren. Derdiniz tasanız yoksa bile, edinirsiniz. Filmin yükü günlerce üstünüzden kalkmaz. Hayat karakterini düşünürsünüz, bir çocuğun cinselliğini bu derece görmek insanı bir garip hissettirir. Filmden geriye kulağınızda garip vurucu sesler ve arabesk şarkılar kalır. Ben filmi beğendim, ama çok yoruldum, nefessiz kaldım filmi izlerken.

Film bittikten sonra Hayat ile hindi arasındaki bağı anlayamadım, onun dışında her şey yerli yerindeydi, ses, görüntü, diyaloglar. Bir kaç gereksiz diyalog vardı ama ben genelde filmi beğendim.
Ayrıca, boğazdan geçen bütün kocaman gemilere taş atasım geldi. Umarım bir gün gerçekleştiririm.

*spoiler
Hayat'ın Orhan Gencebay'dan "Aklım Takıldı" şarkısını söylediği sahne çok anlamlıydı, ayrıca tecavüzün bu kadar soğuk bu kadar net bu kadar vurucu ve şiddetsiz gösterildiğini görmemiştim.
Ayrıca Hayat'ın bakkalcının tacizine uğradıktan sonra aldığı çikolataları beni biraz daha sevsinler diye arkadaşlarına dağıtması bunun üzerine cinselliğinin kullanabileceğinin gösterilmesi, sarsım sarsım sarstı beni.
Filmde en fazla 1510 diyalogu vardı Hayat'ın ama her şeyiyle, gözü, duruşu -her şeyi- öyle bir anlattı ki bize Hayat'ı ve hayatı böylece kaldık.
O yüzden bir kadın olarak ayrı bir sevdim filmi, tutunacak dalsız, ki tutunabildiğinde de neler olduğunı bildğimiz bir hayattı izledim aslında.
Elit İşcan'a yani Hayat'a veriyorum, sarsıcı kadın ödülümü. =)




Fragman için

Ayrıca filmden harika şarkılar içinse;
http://fizy.com/#s/1aisea - Orhan Gencebay - Aklım Takıldı
http://fizy.com/#s/1ba8m8 - Mine Koşan - Dert Bende

2 yorum:

  1. Bu filmi geçen sene aldığım bir derste izlemiştik ve ödev hazırlamamız istenmişti :) nefret etmiştim filmden :) evet çok başarılı anlatılmış bir çok şey ama tabiri caizse bayım bayım bayıyor :) hayattan soğutuyor insanı

    YanıtlaSil
  2. ben de hayattan soğudum ama sanırım zevk meselesi ben seviyorum böyle filmleri baya baya =)

    YanıtlaSil