Followers

23 Mayıs 2012 Çarşamba

Teslimiyet / Other Angels (2009)

Sanem İstanbul'un arka sokaklarından birinde kendinden başka 3 travesti ile aynı evi paylaşır ve seks işçiliği yaparak yaşamını sürdürür.  Mutsuzluğunu birgün bir kahramanın gelip onu bu hayattan kurtaracağı hayalleri ile bastırmaya çalışırken mahalleye yeni taşınan Gökhan'ı farkeder. Dış dünya ile iletişimi zayıf Gökhan, yeni taşındığı bu semtin gerçeklerine doğru çekilirken Sanem'in çocukça oyunlarından etkilenir. Aralarında sözcüklerin olmadığı bir ilişki başlar. Sanemin istemeden karıştığı bir olay neticesinde yaşadığı ev dağılır ve Sanem kaçarak Gökhan'a sığınır.  Hayatında ilk kez birinin kendine teslim olma isteği karşısında afallayan Gökhan bir karar vermek durumunda kalır. İkisi zorlu bir kaçış sürecine girerken Gökhan için Sanem'i ve onun kimliğini sorgulama sürecide başlar.

sinemalar.com'dan böyle alıntıladım filmi.

*Spoiler*


Filmde Hayat Anne dedikleri karakterle üç travesti karakter bulunmakta.
Üçününde duruşu, hikayesi birbirinden derin, bunu zaten baktığınızda anlayabiliyorsunuz.
Ama film ne vermek istemiş, hangi konu üzerinde durmak istemiş. 

Olay Gökhan'ın masumiyeti ve kadınlığa teslim oluşu mu yoksa Sanem'in "Ben kadın olmak için nelerden vazgeçtim sen biliyor musun, okulumdan, ailemden..." cümlesi ile özetlediği zor hayatı mı?
Ben tam anlayamadım, film başlangıç ve bitiş noktalarıyla da çok bir şey ifade etmedi.
Film değil de bir hayat izliyor gibi izlesek daha iyi oluyor film.
Profesyonel film değil de, gerçekten bir hayat...
Gerçek hayatta yaptıklarımız, bütün iğrençliklerimizle her şeyimiz.
İşte o zaman dram geliyor filme, can geliyor.
Hayat anne ile Sanem ile beraber yaşıyorsunuz.
Hayat Annenin, Sanem'in ve sarışın ablanın rolü çok güzel oynanmış
Duruşları bile ayrı güzel.
 Hayat Abla =)

Ama film karakterlerden öteye geçemeyip, hikaye veremedi bana.
Bir bağlam yoktu, ama son sahnede, Gökhan'ın korumak için erkek kılığına soktuğu Sanem, dilediğince kırmızı elbisesini giyip, rujunu yürüyerek Gökhan'ı arkasında bırakıp yürüdü. İşte, belki de bu sahne bütün filme değerdi...
"Ben nelerden vazgeçtim..." filmi oldu son sahnesi ile.
Ama onun dışında boş boş uzatılmış diyaloglar, gereksiz sahneler vardı tabii ki bence.

 Sanem


Ama bence bu filmi izleyerek başka hayatlara da tanıklık edin!
Travestilerin etraflarına üşüşen lümpelerden dolayı hor görmeyin!
Bir hayat neleri bıraktı ardında, "KADIN" olabilmek için.
Bunu bir düşünün!



Tek parça izlemek için; http://www.youtube.com/watch?v=iT17OzvRc5s

2 yorum:

  1. Esra ben bu filmi es geçmişim; hatta adını bile duymamışım. Sayende keşfettim ve en kısa sürede izlemek üzere aklıma yazdım. Yine kanayan bir yaraya değinen bir filmi paylaşmışsın; bu sebeple dahi takdiri ve teşekkürü hak ediyorsun diye düşünüyorum. Filmi izleyen gözlerine, tanıtımı ve yorumları yapan ellerine ve en önemlisi de bunları yapmanda büyük rol oynayan duyarlılığına sağlık! Yeni tanıtımlarını heyecanla bekleyeceğim.
    -Erge-

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ediyorum Erge'cim, böyle çok utandım çok şey söyleyince sen, ama izlediğim değişik filmleri tanıtmayı istiyorum bugün Taksim'de de Sanem'i gördüm, gerçekten güzel bir kadınmış dedim. =))

    YanıtlaSil