Followers

7 Eylül 2012 Cuma

Amazon Kindle Fire

çok acıklı bir öykü bu.
son bir kaç haftadır amazon'un kendi sitesinin kontrol ede ede bir hal olaraktan bulamamıştım.
neredeyse bir çok elektronik eşya satan marketi aradım.
en son radioshock'da buldum ama tabi baya bir uzakta.
sonra kendisine kavuştum.
sadece kindle fire almamakla beraber bir de koruyucu aldım.

kitap okuyan, sürekli haberleri takip etmeye çalışan ve sürekli internette okunacak makaleleri yer imlerine ekleyen ama gözlerinin ağrısından okuyamayan bir insan olarak aşırı derece de memnun kaldım.

şarjı diğer kindlelara göre daha az gidiyor ama browser olarak kullanabiliyorsunuz, amazonun kendi kütüphanesinden kitap alabiliyorsunuz ücretsiz ya da ücretsiz film izleyebiliyorsunuz.
diziler her ne kadar ilk iki bölüm bedava sonrası 1.99$ olsa da.

Ben sadece browser kullanmak ve kitap okumak için aldığım için benim gayet işimi gördü.
Ipad gibi kocaman bir şey almak istememiştim, kitap boyutunda pek de kolay kullanılabilecek bir şey. Yalnız uygulamalar için Amerika'da açılmış bir hesap istiyor, neden böyle yapıyor çok bir fikrim yok.

En kötü özelliği ise USB girişinin olmaması, bu yüzden her şeyi internetten almak zorundasınız. Ama şöyle bir güzellik var, size esra....@kindle.com gibi bir adres veriyor, herhangi bir yerde bir makale ya da pdf beğendiniz onu bu adrese atıyorsunuz, kindlenızı elinize aldığınızda dosyanız hazır oluyor.

Bir diğer kötü özelliği ise 3G'ye sahip olmaması. Ama ben zaten genellikle bir şeyler okumak için kullanacağım için ve bence browser'ı aşırı derece de olmasa da yine de yeterli. En azından bana.

Sonra öğrenip sevdiğim özelliği ise Pulse adlı uygulama ile bir çok websitesini ya da blogu takip edip açtığınızda size gücellenmiş olarak veriyor. Ya da sonradan okumak istediklerinizi seçip, kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz.

İngilizce kitap okuyanlar ve sözlük kullanmak isteyenler için devasa bir şey. Kitap okurken bir kelimenin üstüne gelip anlamına bakmak istediğinizde direkt size tanımını veriyor. Ben çok sevdim, tek sorun PDF formatında istediğim bir çok kitabın olmaması, ama sanırım çok büyük sorun olacağını düşünmüyorum. Türkçede okumak istediğim kitapları genelde satıp alıp kağıdına dokunarak kokusunu alarak orasını burasını buruşturarak okuduğum için, tek sorunum yabancı dilde kitapları Türkiye'de bulamamak bulsam da pahalı olduklarından dolayı alamamak oluyordu.


$199.99 olarak satılan Kindle, amazonun yeni Kindle çeşitlerini 14 Eylülden sonra satacağını açıklamasıyla $159 gibi bir fiyat aldı. Ama ben o tarihten sonra burada olmayacağım için, Radioshock'dan almak zorunda kaldım. Ama şahsen çok umursamıyorum HD olup olmamasını. =)

parmak izlerimin kusurana bakılmasın rica ediyorum. 
Ben sevdim, te hee. =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder