Followers

15 Şubat 2013 Cuma

Yağlı ve Problemli Ciltler için Temel Bakım

Önce kendimden bahsedeyim, ben ergenlik dönemi ile yağlı ve akneli bir cildi olan bir kadınım, bu süreç yaklaşık 8 yıl gibi bir zamana tekabül ediyor. Denediğim bir çok ürünle beraber öğrendiklerimi tek bir yazıda toplamak istedim.

Öncelikle yağlı cildiniz varsa bunu zaten biliyorsunuzdur çünkü yeterince rahatsız ediyor. Ama yine de parlayan, gözenekli, sivilceleri ve beyaz noktaları(komedonları) olan bir cildiniz varsa, cilt tipiniz yağlı.
Hatta daha kolay bir yöntemi var bunu öğrenmenin, cildinizi yıkadıktan 8 saat sonra temiz bir beyaz kağıt bastırın, eğer kağıt üzerinde şeffaf noktalar oluşuyorsa cildiniz yağlı demektir.

Yağlı ciltlerde genelde sivilce oluşumu çook çook sık rastlanan bir sorun. Çünkü cildimizde bulunan aşırı sebium sivilceyi oluşturan bakterilerin beslenmesine ve büyümesine neden oluyor. Onlar da göbekleri şişire şişire büyüyorlar. Size nur topu gibi çeşitli çeşitli sivilceler oluyorlar, yüzünüzün orta yerini işgal ediyorlar.

Ayrıca sivilce sadece estetik bir problem olarak gözükse de aslında bir hastalık; yani fizyolojik bir sorun. Bunu önlemenin yoluna cildinize iyi bakmaktan geçiyor.

En temeli - Cilt Temizliği

Cildiniz yağı, sabah-akşam cildinizi en uygun temizleyici jel ya da krem ile yıkamalısınız ki o çirkin bakteriler beslenemesin. Bunun için market ürünlerinden dermokozmetik ürünlere kadar bir çok seçeneğiniz var. Benim kullandıklarım arasında tavsiye edebileceklerim Avene Cleanance Jel ya da DDF Salisylic %2 Jel. Ki bir çok ürünün üstünde hangi cilt tipine uygun olduğu yazıyor. Ama benim tavsiyem dermokozmetik ürünlerden yana.  Burada hem market ürünlerini hem de dermokozmetik ürünleri görebilirsiniz: TIKTIK Ama ben şimdiye kadar kullandığım Nivea, Neutrogena, Diadermine, Clean&Clear, Babe ve Olay gibi markalardan memnun kalmadım. Kendiniz için en uygun olanı deneyerek karar verebilirsiniz yine de.

Bir diğeri - Nemlendirme

Cildimiz yağlı, gözenekli, disko topu gibi parlayan bir yapıya sağlık. Nemliymiş gibi duruyor çünkü esnek bir yapıda oluyor genelde. Ama aslında yağ ve nem(su) birbirlerinden baya farklı şeyler. İçinde yağ bulundurmayan nemlendiriciler hem cildi daha esnek yapıyor hem de besliyor. Yine de sivilce oluşumuna neden olmayan nemlendiriciler tercihiniz olmalı. Ben bu konuda Bioderma, DDF, Avene gibi markaların çeşitli nemlendiricilerini kullanmış ve memnun kalmıştım. Nivea, Sebamed, Vichy, Olay gibi markalarda yine nur topu gibi sivilcelerim olmuştu. Eğer akneli bir cildiniz varsa mutlaka nemlendiriciniz üstünde sivilce oluşumuna zemin hazırlamayan ya da sivilceli ciltler için özel gibi ibarelere dikkat edin. Genelde olan üzerinde "Yağlı ve Karma" ciltlere uygun yazan nemlendiriciler çok da iyi olmuyor.

Tonikler

Yıkama işleminden sonra kalanları temizlemek ya da gözenekleri sıkıştırmak için kullanılır. İçinde pudra olan, gözenekleri sıkıştıran yine sivilceli ciltler için alkol içeren tonikler çok da işe yarıyor ama ben genelde kullanmıyorum, külfet gibi geliyor.

Maske 

Haftada bir iki kere yapmamız gereken cildi derinmelemesine temizleyen ürünler oluyor genelde. Ben yine DDF ve Avene markalarından çok memnun kalmıştım.

Bunların hepsini yapıyorsunuz ama yine de sivilceli bir cildiniz var, çok normal. Çünkü bu sadece estetik bir problem değil, mutlaka bir doktordan yardım almamız gerek. Gerek lokal uygulanan kremler -clindoxyl, benzamycin- ya da kullanılan haplar -roaccutane, tetradox, isotretinoin- gerekli olabiliyor. Ben roaccutane tedavisi olmuş ve ondan önce bir süre tetradox adlı hapı kullanmıştım.

Özetleyecek olursak, ya da kendi bakımımı özetleyecek olursam - sabah ve akşam olarak;

Sabah

Mutlaka temizleme jeli ile yıkayınca, nemlendirici ya da gözenek küçültücü, matlaştırıcı nemlendirici kremlerle beraber güneş kremini uygulamak.
*Güneş kremi, genelde temizleme jeli, maske, sivilce kremleri ile hassaslaşan cildi güneşe karşı korumanız gerekiyor olası leke oluşumlarına karşın.

Akşam

Makyajınızı çıkarttıktan sonra temizleme jeli ile yıkayıp, tonik ve nemlendirici uygulayıp. Gece kreminizi uygulamanız bunlar Bioderma Sebium/Global vve DDF Glycolic %10  gibi soyucu kremler olabilir ya da doktorunuzun verdiği sivilce üstüne uygulanan kremler de olabilir.

Ama şunu unutmayın doktorunuzun vereceği kremler, tonikler ve hapların kurutucu etkisi, cildinizi bu bakımla beraber aşırı hassaslaştırabilir. Buna da dikkat etmelisiniz. Kısacası temizlenen, nemlendirilen, güneşe karşı korunan ve akne çeşidine göre kullanılan haplar, uygulanan kremlerle desteklenen bir ciltte sivilce oluşumu, gereksiz parlama ve gözenekli görünüm gereğince azalıyor.

6 yorum:

  1. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Teşekkürler.

    Benim de cildim çok ama çok yağlı. Sürekli olarak temiz tutmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke sadece temiz tutmak yetse =)

      Sil
    2. bana göre en önemlisi o. temiz olmayınca ne yapsan boş çünkü :)

      Sil
  2. harika bir post olmuş canım :))

    YanıtlaSil
  3. Çok faydalı bir yazı olmuş benim cildimde yağlı ve bu yazdıklarına dikkat etmezsem hemen sivilcelenme artıyor. Nemlendiricide nivea dan başka kullanamıyorum memnunum herhangi bir ters etkisi olmadı :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil