Followers

26 Temmuz 2013 Cuma

Hametan vs Bephanten #Büyük Kapışma

Hametan Pomad ile başlayalım;

İlaçpedia'da TIKTIK şöyle durumlarda kullanılır diye yazıyor;

  • bebeklerdeki ve küçük çocuklardaki pişikler;
  • 1. ve 2. derece yanıklar;
  • güneş yanıkları;
  • kurumuş, çatlamış, yarılmış derinin bakımı ve korunması;
  • çizik, kesik gibi yüzeysel deri yaraları;
  • emziren annelerde meme başı çatlaklarının bakımı ve korunması.
Bephanten Merhem için bakalım aynı listeye; TIKTIK

  • kuru, tahriş olmuş cilt;
  • sıyrık, kesik, çizik gibi yüzeysel yaralar;
  • yatak yaraları;
  • emziren annelerin meme bakımı ve meme başı çatlakları;
  • yanıklar ve yavaş iyileşen yaraların iyileşmesinin desteklenmesi.


Farkedildiği üzere ikisinin birbirinden bir farkı yok aslında, genelde yanıklar, eziren annenin meme uçları, pişikler, kurumuş çatlamış deride kullanılıyor. Öncelikle şundan bahsetmek istiyorum.
Bephantenin Merhem, Krem ve Pomad şekli var Hametanın ise pomad(mavi) ve krem(sarı). Burada bahsettiğim Hamedan Pomad ve Bephanten Merhem, kısa kısa diğerlerinden de bahsedeyim.

Hametan Krem

Sarı bir ambalajı vardı ben en son aldığımda, sivilce lekelerim için roaccutane tedavisi süresinde kullanmıştım, devamında ise sadece sivilce yaralarının üzerine kulak pamukçuğu ile sürerek kullanmakaya devam ettim. Gerçekten işe yarıyordu. Cildime nemlendirici olarak da kullandım bir süre. Aydınlık bir görünüm veriyordu.

Bephanten Krem

Çok hafif yapılı, benim sürekli yanımda taşıdığım, nemlendirici krem olarak cildime, ellerime, vücuduma kullandığım bir krem. Ağır olmadığı için rahatlıklar kullanabiliyorsunuz. Bu kremlerin diğerinden daha hafif bir yapısı var tabi kii.

Bephanten Pomad

Genellikle yumuşak dokuda kullanılan, bademcik ameliyatlarından sonra, diş çekiminden sonraki yaralar, farenit, kolit, larenit, protes vurmaları gibi durumlarda kullanılıyor. Ben kullanmadım, kullanabileceğim bir durumda da kalmadım, siz de doktorunuza ve eczacınıza danışmadan kullanmayın.

Hameden Pomad

Benim sıklıkla kullandığım. Roaccutane tedavimde dudaklarıma en iyi gelen, çatır çatır çatlamasına engel olan tek kremdi. Tedavimde arada sivilce yaralarıma ya da basit yaralarıma kullanıyorum. Tırnak ve tırnak etlerime sürüp bekliyorum çok güzel besliyor ve yumuşatıyor. Kurumuş ayak topuklarına peeling yaptıktan sonra da çok iyi geliyor. Yanıklara, pişiklere, güneş sonrası hafif bir nemlendirici ile karıştırıp kullanabiliyorum. Ama yapısının ağır olması nedeniyle cildime kullanmadım. Sizde elinize aldığınızda ne kadar yoğun olduğunu anlayabilirsiniz.
Ama yine de herkesin evinde bulunması gereken cildi yenileyen, yaraları geçiren, yanıkları hafifleten, kurulukları alan bir merhem.

Bephanten Merhem

Pomad kadar yoğun olmayan yine de onun gibi ya da ona yakın bir performans çıkartan güzel kokulu bir merhem bu. Yine yanıklara iyi gelen, kurulukları hafifleten, çatlamış dudakları onarmaya çalışan, kurumuş ayaklar için kullanılabilen, pişik ya da yazın oluşan isiliğe iyi gelen bir merhem.
Ama Hametan kadar yoğun yapılı ve hızlı etkili değil.



Alttaki resimde de görüldüğü üzere Hametan daha yoğun ve biraz daha etkili gibi geldi bana. Ama yine de Bephanten'in eksik kalan bir yanı yok, hani Hametan yoksa yine iş görür.

Eczanelerden Bephanten, Bephantol, Hametan alıp eczacınıza danışıp kullanabilirsiniz.
Kuruluk, sivilce lekeleri, pişik, yanık, sıyrık, kesik, yavaş iyileşen yaralar.

! Ama yine de yanık derecesi, sivilce ciddiyeti ve sıyrık/kesiklerin ciddiyeti için doktorunuza ya da eczacınıza danışın, daha sağlıklı günler için !


Nice nemli lekesiz, yarasız, sorunsuz ciltler için, sağlıklı günler!


11 yorum:

  1. Aminn inşallah :) Hametanı ilk defa duydum bende genelde ağdadan sonra bephante kullanıyorum, yaralarda yanıklarda bir de, ama nemlendirici olarak hiç kullanmadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kremini nemlendirici olarak, bepanthen merhemi yanıklara lekelere, hameden pomadı da aynı şekilde aşırı çatlamış ayaklara, dudaklara, yaralara ve lekelere kullanıyorum ama vücudum için =)

      Sil
  2. İlginç bir karşılaştırma olmuş. :) Yani eline sağlık, çok güzel hazırlamışsın yazıyı, sadece konu ilginç geldi. :)Ben hametancılardanım, çok sık kullanmam ama elimin altında illa ki bulundururum bir tane. ;) Ama neticede bunlar ilaç sınıfına giren ürünler. Unutmamak lazım. ;) [Gerçi artık bepanthen gitti yerine bepanthenol geldi, ve o ilaç sınıfında değil.]

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doktorlar reçete ediyorlar ama benimde elimin altında hem hametan olur mutlaka ya da bepanthen :) dediğim gibi uyguluyorum ama uyarıyı yaptın eczacımıza ya da doktora danışmadan tek başımıza takılmıyoruz öyle diye :)

      Sil
    2. Yüze uygulanabiliyo mu hametan

      Sil
    3. Yüze uygulanabiliyo mu hametan

      Sil
  3. hamedanı emzirmeden önce sürdüğümüzde emzirmeden önce yıkamalımiyız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka yıkanmalı diye düşünüyorum.

      Sil
  4. Yuzum denizden sonra sisti alnim gozlerimin alti.botokslu gibi geziniyorum.hamedan pomad almaya gidiyorum iyi gelir dimi

    YanıtlaSil