Followers

27 Kasım 2013 Çarşamba

Koyu Halkara Karşı Direniş!


Gözlerdeki koyu halkaların binlerce nedeni olabilir deniliyor. Benimkiler hiç gitmeyecek gibi gözükse de en azından günlük hayatımı kapatıcısız aydınlık bir görüntü ile iş hayatımı da hiç belli olmayacak bir şekilde atlatabiliyorum.

Yukarı da kullandığım ürünlerin bir kaçı var ama genel olarak neler yaparak azalttığımı anlatmak istiyorum.

1. Temizleme

Göz makyajı genelde en yoğun ürünlerin kullanıldığı, üst üste bir sürü ürünün sürüldüğü bir makyaj oluyor. Mutlaka iyi temizlenmeli. Ben önce Bioderma H2O ya da Vichy'nin makyaj temizleme suyu ile siliyorum, eğer waterproof bir göz kalemi sürdüysem bütün göz çevreme sürmek yerine kulak pamukçuğuna suya dayanıklı makyajı çıkartıcı çift bazlı temizleme suyunu sürüp temizliyorum. Devamında ise Sebamed Liquid ile yıkadığımda hala azıcık da olsa giden maskaramı görüyorum. Sebamed Liquid eğer yağlı bir göz çevreniz varsa uygun, yoksa sizi baya bir kurutabilir. Ama ben yıkarken o azıcık da olsa siyahlığı gördüğüm için içim rahat etmiyor yıkamadan yatmaya. Devamında ise bütün yüzümü de yıkayıp termal suyumu sıkıp bırakıyorum ya da pamuk ile 10 saniye sonra falan siliyorum. Hiç bir etkisi olmuyormuş gibi gözükse de ben rahatlattığını hissediyorum ve elastikliği artıyor cildin.

2. Nemlendirme

Göz halkalarının koyuluğunu açacak bir ürün C vitaminli Body Shop'ın göz kremi. Yaklaşık 8 aydan sonra tekrar bütün Body Shop'larda bulunabilir hale geldi. Baya bir süre önce simyaser'in blogunda görüp almıştım o da aydınlatıcı ve rahatlatıcı etkiden çok memnundu. Bioderma'nın pembe göz kreminden sonra daha rahatlatıcı ve gerçekten aydınlatıcı bir krem gibi geldi bana. Çünkü sabah kalktığımda daha aydınlık oluyor göz altlarım, tabii ki 2 saat uyumamış en az 5-6 saat uyuyup uykumu almışsam. Nemlendirmesi, roll-on olan bölümünün ferahlatması ve aydınlatması açısından ve yaşıma da uygun olmasından dolayı bayıldığım bir krem.

3. Kapatma

Göz çevremi aydınlatmak için cilt tonumda en fazla 1 ton açık bir kapatıcı kullanıyorum. Ama daha açık bir kapatıcı kullanmak gözdeki koyu halkaları daha da belli ettiği için, bunun oranını Essence'in Match 2 Cover ürününü kullanarak çok da açık olmayan bir kapatıcı elde ediyorum kendi cilt rengime göre. Üstüne aydınlatmak içinse TheBalm'ın kapatıcısını kullanıyorum, biraz kuru bir yapısı var ama aydınlatmasına bayılıyorum. Bu ikinci ürünüm bitirmek üzere olduğum. Devamında ise gözümün iç kısmını aydınlatmak için ELF'in kapatıcının Highlighter bölümünü kullanıyorum. Hem çok hafif hem de yapay durmuyor. Sadece ışığı geri yansıtıyor. Likit olmayan kapatıcıları yapılarından dolayı fırça ile uyguluyorum yoksa çok çekiştiriyorum gözlerimi. Ecotools'un fırçası çok mu çok yeterli oluyor benim için.

4. Su

Su içmek için kendime suluk aldım. Tupperware markasından çok da kullanışlı, koku yapmayan bir suluk aldım, sabahları doldurup en azından akşama kadar onu bitiyorum. Tek hedefim bu, onun dışında yemekte falan su içiyorum ama en az olarak kendime limiti onunla koyuyorum.

5. Bakım

Patates ve Çay. Poşet çayın ya da demlenmiş soğutulmuş tülbente sarılmış çayın kesinlikle şişkinliğe etkisi var. Ancak patates daha çok aydınlık bir görünüm veriyor. Şahsen uğraşmıyorum, patatesi soyup kabuğundaki o sulu yeri gözüme sürüp bekliyorum ve gerginleştiriyor önce. Duruladıktan sonra yine aydınlanmış gözüküyor.


Bunları yaklaşık 1-2 aydır uyguluyorum ve göz altlarım daha aydınlık duruyor. Bununla beraber cilt rengim de daha aydınlık ve sağlıklı gözüküyor. Ayrıca bu rutine bir de KİKO'nun SPF 50 korumalı bir stick ürününü eklemeyi düşünüyorum. Güneşten dolayı olası renk bozuklukları için ve etrafında çıkan minik minik kahverengi lekelerden sakınmak için kendimi. Arkadaşın İtalya'dan yeni getirdiği için daha kullanamadım ama kullandığımda mutlaka yazısını yazacağım.

Ürünü incelemek için: http://www.kikocosmetics.co.uk/sun-protection/sun-protection-line/high-protection/Sunscreen-Stick-SPF-50/p-KS0220105200001

Daha sağlıklı bir görünüm için cesaret etmemiş olsam da ışık dolgusunu düşünüyorum ilerleyen yaşlarımda en azından 30'a doğru, onun içinse harika bir yazı var, buyrun;

http://www.chunlibeauty.com/2013/02/teosyal-redensity-ii-goz-alt-isk.html

Şimdilik yeterli bana bu kadar işlem, ee daha ne olsun =)

3 yorum:

  1. Bloguna yazmaya ara verdiginde cidden uzuluyorum. Yazılarını okumak ayrı bir keyfi veriyor bana. Bu yazın cok acıklayıcı ve bilgilendirici olmus. Body Shop'un goz kremini cok merak ettim. Cift taraflı mı oldukca degişik gozuzkuyor. Bende su an bioderma kullanıyorum ama bitince baska urunler de denemek istiyorum. Yasımızın da yakın olabilecegini dusunerek sana guveniyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 22 yaşındayım, emin ol sen böyle yorumlar yaptıkça daha çok yazasım geliyor. Çift taraflı eski versiyonu yok artık ama ben biodermadan daha çok sevdim, olmadı ayrıntılı onu da anlatırım :)

      Sil
    2. Bnce de yazmalısın ki sen benim okumaya ilk başladıgım bloglardansın :) Bende 21 yasındayım bu arada kreme de bakacagım yakın zamanda :)))

      Sil