Followers

25 Şubat 2014 Salı

Makyaj Temizleme Mendilleri İçerik Analizi (Zararlı İçerikler)

Herkes o büyük uğraşlarla yapılmış makyajın hiç uğraştırmadan çıkmasını ister, ancak öyle bir dünya yok.
Mutlaka büyük zahmetlere gireceksiniz, suya dayanıklı makyaj için ayrı jel, sıvı ve kremsi yapıda ve ya su formülünde bir sürü değişik ürün var. Cilt tipinize uygun bir ürün bulmak, göz hassasiyeti yaratmamak, çok yağlı kıvamda olmamak, makyajı silip süpürmek gibi bir sürü talebi oluyor insanın doğal olarak. Ben şimdiye kadar hiç tatmin olmadım, ama eve gelir gelmez işin yorgunluğundan makyajımı yüzümü yıkamak yerine hemencik silivermek için makyaj mendillerini kullanıyorum. Devamında mevsime göre bebe şampuanı, sebamed liquid ve ya köpük formunda bir jel ile temizliyorum. Bu aralar ise Loreal Mucizevi Makyaj Temizleme Yağını kullanıyorum suya dayanıklı göz kalemleri gibi ürünler kullandığımda.

Uzun yıllar çok değişik mendiller kullandım, önüme ne geldi ise aldım gibi bir şey.
Son zamanlarda dönüşümlü olarak Rossmann ve Gratis'ten aldığm bu üç ürünü kullanıyorum.


Rossmann'ın kendi markası olan Synergen çok uygun fiyatlı olduğu için almıştım, yapısı petekli ve cilt makyajını çok güzel temizliyor ama gerginlik yaratıyor ciltte.


İçeriğine baktığımda korkuyorum. 
Carbomer - solunması halinde zarar verebilen bir madde ve içerik sırasında baya üstlerde yer alıyor.
Bisabolol her ne kadar cildi yatıştırıcı bir içerik olmasına rağmen, içeriğindeki parfüm de son sıralarda değil üst sıralarda yer alıyor yani hemencik alerji yapabilir. Çeşit çeşit parabenler sıralanmamış ama çok da masum değil.


Herkesin çok sevdiği, kokusu değişik ve cilde yumuşaklık veren bir mendil.


Diğerleri gibi tam anlamıyla su değilde iyonize edilmiş su temel maddesi ama devamında hemen çeşit çeşit paraben var ve içeriğindeki badem özü parabenlerden çok çok az. Parfüm yerine de koku olarak esans diye eklenmiş.
Propylen glycol ise petrol türevi ve kanserojen bir madde yani ürün iyonize edilmiş sudan sonra parabenler ve bu içerikten oluşuyor genel anlamda.
Bir de zaten 6 çeşit paraben var burada butyl, ethyl ve propyl paraben olarak hepsi var maşallah. Kullanımıyla ilgili çok zararlı bulanlarda var, 20 göğüs tümörünün 18'inde bulunmuş olması da var.
Diğer yazımda belirttiğim gibi kullanılınca mutlaka yıkanmalı ama ben 3 adet almama rağmen araştırmalarım sonrasında kullanmayı bıraktım.


Yapısını en çok beğendiğim alkol içermeyen temizleme mendili


Propylen glycol yine bu üründe de var. Hem de sudan hemen sonra yani içerik oranı en yüksek olan madde. Nemlendiriciler, aloe vera özleri var.
Phenoxyethnol, paraben yerine kullanılan ve zararlı olup olmadığı tam bir derece ulaştırılmamış bir sentetikmiş ben de sonradan öğrendim.

Neyse efenim ben kimyager ya da biyolog değilim basit bir öğretmenim, öyle baka baka araştıra araştıra öğrendim bunları. İnsan basit olarak  orasına burasına ne sürdüğünü merak ediyor.

Şu an sadece Rival de Loop kullanıyorum hem yapısından hem de verdiği histen dolayı.

Konuyla alakalı yararlı yazılarla devam etmek isteyenler içinse;

Boya Küpüm, İçerik Listesi Okuma Kılavuzu
Boya Küpüm, Parabenler
Çirkin Kadın Yoktur Az Makyaj Vardır, Paranoya Kozmetik
Islak Mendil İçerikleri

Saygılarımla

=)


3 yorum:

  1. Bebak'ı sevmemek de haklıymışım :/

    YanıtlaSil
  2. paylaşımın için teşekkürler. blogum yeni eğer gelirsen çok mutlu olurum. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş. Ellerine sağlık ^_^

    YanıtlaSil