Followers

27 Haziran 2014 Cuma

Hindistan Cevizli Kahveli Peeling *Ev Yapımı




Merhabalar,

Vücut ve yüz için harika bir peeling bu, bir vloggerdan görüp kendimce karıştırarak deneyerek yaptım. Çok da güzel oldu, pek de iyi oldu.

İçine katacaklarımız ise;

-Hindistan Cevizi Yağı
*The Lifeco'nun ya da Doa Kozmetiğin hindistan cevizi yağları var gayet güzeller. Oriflame'in %100 Hindistan cevizi var, saç bakımı dese de içinde hindistan cevizi ve e vitamininden başka bir şey yok.

- Kahve
*Tabii ki Eminönü'nden Kuru Kahveci Mehmet Efendi'den taze çekilmiş olması gerek! Şaka şaka, onu içersiniz yine çektirin de, kahve çok önemli.

- Beyaz şeker ve ya Esmer şeker
*Şekersiz denedim kıvamı tutmuyor, hemen kayıp gidiyor. Ama şekerle yapıldığında ne hikmetse öyle güzel bir kıvamı oluyor ki, peeling i yapıp şöyle bir 5 dakika bekleyin hiç bir yere dökülmüyor.

Yüz için olanına ise Çay Ağacı Yağı;

Ben benimkini Doa Kozmetik'ten aldım, cildim yağlı olduğu için çok iyi geliyor. Hem kızarıklıkları önlediği hem de anti-bakteriyel olduğu için 2-3 damla atıyorum içine. Ve böylece göz çevrem dahil -tabii ki çok çok yavaş hareketlerle- peeling yapıyorum.

*Verdiği his inanılmaz.
*Kokusu kahveli misbon gibi kokuyor. -Banyoda "hey misbon kahveli karamelli" diye bir türkü tutuyor sizi.
*Cildi çok güzel temizliyor.
*Cildi çok güzel nemlendiriyor.
*Kokusu en az 2-3 saat kadar kalıcı.
*Tanecikleri yeterince büyüklükte oluyor.
*Selülitlerin azalmasına yardımcı oluyor.
*Düzenli kullanımda renk bozuklukları ve çatlaklarda azalma sağlıyor.

Yapılışına geçelim;

Yukarıdaki her malzemeler birer tatlı kaşığı alarak başlayın. Hindistan cevizi yağını eğer ortam sıcak değilse biraz sıcak suda bekletip koymanız daha kolay karıştırabilmeniz için önemli.
Ben beşer tatlı kaşığı ile yaklaşık yarım rakı bardağı peeling elde ettim.


Hazırladıktan sonra boş bir seyahat kabına ya da daha önce kullanılmış bitmiş krem kavanozlarına koyabilirsiniz.


Ben bitmiş Vaseline kutusuna koydum, banyoya kaldırdım.
Böyle kapalı halde 1,5-2 hafta kalabiliyor. Oranını kullanma miktarına göre ayarlayıp yapabilirsiniz.

Peki neden mi bu kadar uğraşıyoruz?

*Paraben yok.
*Kıvam artırıcılar yok.
*Ne idüğü belirsiz bir süre kimyasal madde yok.
*Doğal ve yararlı.

Kolay gelsin o zaman! =)







4 yorum:

  1. Ben de vücut olanını yapıp kullanıyorum yalnız banyo çok batıyor yahu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o konuyu bahsetmemişim ama öyle yapışan bir şey değil ki suyla gidiyor, ben çok seviyorum şahsen =)

      Sil
  2. bu tarifi ben de gördüm ve yapmak istiyordum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malzemeleri de çok basit denenebilir ki bence denenmeli de =)

      Sil